תיאור התהליך שעברה האמנות הישראלית העוסקת בשואה מאז ראשית ימיה של המדינה ועד שנות השמונים כאשר הממסד האמנותי החל להכיר בשואה כנושא ראוי להתייחסות.
דיוקנאות קין" מתבוננת בדמותו של קין ומהותו של אות הקין מנקודות מבט רבות. זהו נושא המעורר כיום עניין רב בקרב אמנים וחוקרים. ההתעניינות והפרשנות האקדמית, ההגותית, הספרותית והאמנותית בסיפור המקראי, ניזונה מהמציאות החברתית, הפוליטית, הדתית והפלילית, בארץ ובעו
למרות ש"דור שני" לא חווה את מוראות השואה, השפעתם ניכרת בו. פרט ביוגרפי זה משייכם לקבוצה בעלת "חוויה דורית" מוגדרת. בני הדור השני ינקו אווירה קשה של אובדן ומוות. רבים מהם הפנימו אותה, וברבות הימים היא הפכה למרכיב מרכזי בזהותם, עמו היה להם צורך עצום להתמודד
מסומנים, תערוכת חיים מאור בגלריה בכברי, מנסה לזהות ולסמן פרגמנטים מתוך רשת מרובדת המכילה מילון של צורות, פעולות, מצבים, שפה, לשון הגוף.